Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

manschaft stF. (30 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

KvWHvK 416 den fürsten kunt:/ swer im wære dienesthaft/ und lêhen unde manschaft/ hæte emphangen under in,/ daz er balde kêrte hin/ ze
Lanc 24, 33 er synes herren des konig Bohortes nye verleuckente noch syn manschafft ny offgab. Al vertreib yn der konig syn herre; und
Lanc 24, 34 und me, wann er synes herren man was und die manschafft nye verwarff, so was er schuldig synem herren zu helffen,
Lanc 31, 8 von uch han zu lehen zu allererst offgeben und uwer manschafft darzu, umb zu befrieden alle die welt vor ungemach und
Lanc 31, 30 sprach er zu sym herren, er wolt im offgeben sin manschafft zuhant, und batt im des einen tag machen in synselbs
Lanc 67, 32 sy dann vor von im gescheiden, das er im sin manschafft und das gut, das er von im hatt, off hab
Lanc 71, 21 nefen zu tot, so enmöcht er nicht lenger trúw noch manschafft behalten und must Claudasen zu tot schlagen zuhant, wurd er
Lanc 74, 12 nem syner gnoß ein teil und gebe sym herren sine manschafft uff mit gutem urkúnde. Wann was der man mit gůtem
Lanc 99, 15 solt, wann ir myn bedörfftet, $t ich wil uch uwer manschafft offgeben, das ich nye men gedete. Sehent hien, ich gebe
Lanc 99, 35 me darumb bittent.’ ‘Herre’, sprach Phariens, ‘ich han uch uwer manschafft offgeben, ich wil auch das ir wißent das ir keynen
Lanc 100, 10 ir uwer truwe behaltent die ir mir gegeben hant. Uwer manschafft mögent ir mir nit offgegeben, es sy dann ob ich
Lanc 100, 16 mich, das ir wol bewarnt hant das ich uch uwer manschafft uffgebe; wann myne truw muß ich behalten wie sie uch
Lanc 103, 13 hett geschlagen. ‘Herre Phariens’, sprach Claudas, ‘ir hant mir uwer manschafft uffgegeben zu unrecht, wann ich uch nye keyn ding gedet
Lanc 103, 15 solte; ich manen uch durch rechtes willen das ir uwer manschafft wiedder nement.’ ‘Des enthun ich dheynes synnes nicht, wann myn
Lanc 103, 34 gesant, das er uch eynen fried gewinne. Er hatt myner manschafft geleuckent und hatt sie mir offgeben. Ir sint so torecht
Lanc 109, 15 hett als uwer zweyer. Get herre naher und nement uwer manschafft wiedder; und alles das gut das ir von mir hettent
Lanc 109, 27 wiedder nement das ir von mir zu lehen hant, on manschafft zu thun. Farent hinweg und suchent die kint! Wolt ir,
Lanc 109, 37 werden die kint funden oder nit, das ich nymant keyn manschafft thun, ir solt es zu allererst wißen, ob ir lebent.
Lanc 509, 20 ich so gut das ich lant halten mocht.’ ‘Umb die manschafft bit ich uch kein sorg zu han’, sprach Galahut, ‘ich
Lanc 509, 26 uwers vatter was. Myn herre konig Artus sol uch der manschafft wol ledig laßen; und wollent irs auch halten nit, gebt
Lanc 524, 5 anhorte. ‘Ir herren’, sprach der konig, ‘ich manen uch uwer manschafft das ir mirs sagent, ich wil es lenger fristen nit.’
MarlbRh 17, 33 he gaf sich in des vinds gewalt,/ he ded im manschaf in sin hende,/ recht als he godes n#;eit $’n bekende,/
MarlbRh 17, 39 wiʒlich d#;eif,/ he h#;eiʒ in schriven einen br#;eif,/ de der manschaf wer al zit urkunde,/ d#;ei he gesprochen had bit sim
MinneR_496 135 bedůden/ daz Reden sold mit sinen lůden/ hem hůlden und manschap doin./ Reden enwaz dez nye gewoen/ zu wesen heren Amor
MinneR_496 305 die joegt./ dan sold Amor durch syn doegt/ hůld und manschap Reden doon./ hier mit machten sy de zoen/ und leefden
Ottok 70519 wer/ und anders guotes michel kraft/ an urbarn und an manschaft,/ daz er mit helfe und mit rât/ umb die fursten
RvEAlex 10110 des künges hant/ lêch daz lant dem vürsten wert/ nâch manschaft als es was gegert./ Dô kam der vürste Bessus,/ als
RvEAlex 10695 sâ zehant./ er liez in wider gar diu lant/ nâch manschaft, diu in sîne man/ dâ vor_ê gewunnen an./ vil lantherren
RvEAlex 13453 minneclîche enphie/ und lêch im vor den vürsten hie/ nâch manschaft daz rîche./ dô zogeter krefteclîche/ an Aspen ein wazzer grôz/
Wh 9,30 wît und breit,/ und daz ander künige ir krône/ durh manneschaft ze lône/ //Von sîner hende enpfiengen,/ die dienst gein im
Seite drucken