Mhd. Gesamtlemmaliste/Belegarchiv
  Kontextlänge: Wortformen  

  Belegarchiv/Konkordanz

Die hier aus dem elektronischen Belegarchiv ausgegebenen Stellen bilden den durch halbautomatische Lemmatisierung von digitalisierten Volltexten gewonnenen Kern einer umfassenderen Beleggrundlage, die für die Ausarbeitung des Mittelhochdeutschen Wörterbuchs verwendet wird. Bei der Benutzung des elektronischen Belegarchivs ist stets zu beachten, dass es Stellen enthalten kann, die anderen Stichwörtern zuzuordnen sind.

lüge stF. (109 Belege) Lexer BMZ Findeb.  

BdN 236, 24 und hœrent doch von türsen und von recken die grœsten lugen, die ich ie gehôrt. und dâ von, daz si der
EnikWchr 7424 gelêrt?’/ do sprach Moyses, der guot man:/ ‘wærlîch ich dhein lug enkan./ ich sag iu niur die wârheit,/ und ist iu
EnikWchr 13346 im ân mâzen leit,/ daz er disem guotem man/ mit lugen niht gesiget an./ sîn wîp daz allez ane sach,/ daz
EnikWchr 18818 lugenlîchen gar/ die frouwen habent an geseit,/ wan ez ist lug und niht wârheit.’/ __Dô legt man si besunder./ er sprach:
EnikWchr 18836 dô sprach Daniel daz kint:/ ‘seht, wie si an den lugen sint!/ nû sol an disen zwein ergân,/ daz si erliten
Eracl 111 doch weiz ich wærlîche daz:/ swie ez gelîch sî einer lüge/ unde ze œdekheite züge,/ (ir ist genuoc in den siten,/
Eracl 1249 sî ein zouberære/ ‘und swaz ich gerede, daz sî ein lüge,/ daz dirre stein ze ihte tüge./ sîn tugent ich doch
Eracl 1280 der muoter, diu dich züge./ diu rede gelîchet niht der lüge,/ ich sihe wol, dû bist wîs./ ich enweiz, ob dû
Eracl 2148 mit sîner lêre/ mînen herren betrüge/ und im sagte eine lüge,/ diu im ze schaden möhte komen,/ des gewünne ich mæzlichen
Erz_III 36, 416 an des teufels seile:/ daz ist manslaht und main swûr,/ luge, untriwe unde hur./ ver kouf niht dise kurtze tage/ uf
EvAug 237,5 wan di warheit ist niht in im. wan so er lvge redet so redet er vz sinem eigen. wan er ist
EvAug 237,6 eigen. wan er ist ein lugnere vnd ein vater sinre luge. aber ich wan ich ivch di warheit sage. ir gelavbet
Gen 511 unser hinterskrenchen,/ daz wir in megen triugen $s mit unseren lugen?/ /Wir choden unsech riuwe $s mit micheler untriuwe/ die manegen
HeslApk 15188 her icht geschaffen muge;/ Swer anders quit, daz ist ein luge./ __Sint her aber dar nach quit:/ ‘Hie vorder me wirt
HvBurg 3097 Ich mocht nicht vergelten/ Mit gepet alles mein schelten,/ Mein lug, meinew valsche wort/ Dew von mir laider sind gehort,/ Ane
HvBurg 3909 Beidenthalben wenden,/ Do muest dar zu senden/ Mein zung ein lug wol gevar,/ Das man des wand, es wer war./ Ich
HvBurg 4930 wol,/ Sy wonet dir stettikleichen pey/ Und ist von allen lugen frey./ Mir zimet nicht das ich rueg dich,/ Du soldest
HvBurg 5190 Wie es doch sunde solt sein,/ Wo ich mocht, die lug mein;/ Oder kunde ich volrekchen/ Und aines laster entekchen,/ Des
HvBurg 5368 sunderleich:/ Hie ist ir schelten und ir fluchen;/ Der schimphleichen lug enruechen,/ Wan der schedleichen lug ist so vil,/ Die ich
HvBurg 5369 und ir fluchen;/ Der schimphleichen lug enruechen,/ Wan der schedleichen lug ist so vil,/ Die ich gerne sagen wil:/ An iren
HvBurg 5791 ser,/ Wan sy vil gehes sturben/ Und auch erwurben/ Mit lug das si noch sind in unser hut;/ Da half in
HvBurg 6062 ich ee enp#;aere/ Ee ich wolde liegen/ Und ainen mit lug petriegen./ Ich pin komen an disen tag/ Das ich liegens
HvBurg 6066 han mein tag so do her pracht/ Das ich nach lug nye gedacht/ Noch nymmermer kaine sprechen mag./ Ich pin pracht
HvBurg 6125 fur das schelten/ Und fur das fluchen und fur ir lug/ Und ob sy wissund ye kainen trug,/ Das sy das
HvBurg 6459 Alle ir untugent/ Die si begie in der jugent:/ Ir lug, ir hinder chos,/ Ir valsch red pos,/ Ir nachred, ir
HvFreibTr 3517 hêrre mîn,/ daz wir alsus gescheiden sîn/ von einander durch lüge/ und durch valscher nîder trüge!»/ mit diser rede manch heizer
HvNstAp 20137 Si uber$~windet sein nummer mere/ Das er mit seiner posen luge/ Und mit seiner valschen truge/ Von im an gehebet ward:/
HvNstGZ 820 drug einen serpant:/ Mit den creaturen Geh#;euge/ Bezeichnet warheit und l#;euge./ Die selbe leret Wisheit/ Bekennen bi der warheit./ Sie lert
Iw 258 ir muget mir deste gerner dagen:/ ichn wil iu keine lüge sagen./ //Ez geschach mir, dâ von ist ez wâr,/ (es
KLD:Kzl 3: 2, 2 heiligheit./ //Verborgen valsch, heimlîche truge, âkustic zunge, verschamte untriuwe, verruochte luge, den gît unstæter muot/ dur laster rât, ûf schaden dienst;
Konr 1,21 livte ſinen ſamen, das ſeint die mæneide, das vberhůr, div l%:uge, div dieue, das lucke vrch#;eunde vnd ander vil manig poſheit,
KvHeimUrst 341 mêr gesehen,/ ob si der wârheit wellent jehen,/ die die lüge hie ûf in bringent,/ nâch sînem tôde ringent./ Uerwâzen sîn
KvHeimUrst 1098 mêre gernt/ wan ob si die wârheit megen/ mit ungefüeger lüge verlegen./ der selbe strît in wirbet/ daz ir wurm nimmer
KvHeimUrst 2104 wir iu sîn bechant./ und wizzet wol daz nie/ dehein lüge von unserm munde gie./ diu wârheit erbete uns an:/ unser
KvMSph 2, 17 Ich wolt auch liegen also vil,/ Das nieman west der lugen zil./ Maniger hebt an und schreibt,/ Der doch pei den
KvWSchwanr 1633 daz si diz fremde wunder/ niht haben gar für eine lüge,/ und si gelouben daz got müge/ erzeigen grôz unbilde./ Dis
Lanc 45, 6 ir sagete. Da sprachen die yn bekanten das er ein lugen nit sagte umb ein michel gut, er wer ein so
Lanc 48, 11 ymant so stolcz hieinn der das sprechen wil das ich lúge gesaget hab oder falsch, er findet wol den ders wiedderredet,
Lanc 154, 1 effenlichen gethan, hett @@s@er uch syn roß geben durch einer lugen willen, ich hieß uch auch nye den fůrt behuten.’ ‘Frau’,
Lanc 173, 8 me dann halb lebent. Es ist das meist teil ein lugen des da geschriben stet, und ist mit zaubery $t gemacht.
Lanc 225, 21 wann alles das ir gesprochen hant das sol alles ein lug syn ob got wil.’ ‘Konig Artus’, sprach der ritter, ‘ich
Lanc 557, 21 wol war er reit.’ Also behielt Galahut Lyonel mit siner lúgen und furt yn wiedder zur herberg. – Nu schwiget die
Mechth 3: 21, 8 manslaht, die drie steine hat Caym mit im dar braht. Lúgi, verratenisse, verzwivelen an gotte und sich selben machen liblos, mit
MF:Reinm 12: 1, 5 wâren schulden doch keine hât./ Swer wil al der welte lüge an ein ende komen,/ der hât im âne nôt ein
MF:Reinm 23: 2, 3 sî unreht erkant./ und gevâhe sî mich iemer an deheiner lüge,/ sâ sô schupfe mich zehant/ Und geloube niemer mîner klage,/
MF:Reinm 25: 4, 6 man gesprach./ Sî was endelîchen guot./ nieman konde sî von lüge gesprochen hân,/ érn héte als ich getriuwen muot./ /Treit mir
MF:Reinm 51a: 3, 3 ze vil gerede von ir,/ und diu liebe sî ein luge, die ich von ir gesage./ ôwê, wan lâzent sî den
MF:Reinm 51b: 4, 3 vil gerede von ir/ *und diu liebe diu sî ein lüge, die ich von ir sage./ ôwê, wan l%/ânt síe den
Mügeln 211,3 / und swerzt, wo es sin flammen rert. / sus lüge iren heren sert/ und swerzt in an dem lobes buw./
NibB 592,3 gesehen/ sô die vrouwen beide: $s des jach man âne lüge./ ouch kôs man an ir lîbe $s dâ deheiner slahte

Ergebnis-Seite: 1 2 3 >>
Seite drucken